Támogatottak köre
ALAPÍTVÁNYUNK olyan (halmozottan) hátrányos helyzetű gyerekeket támogat alsó tagozatos kortól, akiknek a családja felismeri az iskola és a tanulás fontosságát, de anyagi helyzete miatt nem képes ehhez biztosítani az alapvető feltételeket gyermeke számára.
Támogatottjainkat kizárólag a rászorultság és az együttműködési hajlandóság alapján választjuk ki, tekintet nélkül származásukra vagy bármilyen egyéb hovatartozásukra.
Pedagógiai és gyakorlati okokból egyaránt arra törekszünk, hogy támogatottjainkból egyazon iskolába járó csoportokat alakítsunk ki. A gyerekek kiválasztásában támaszkodunk az iskolák, az osztályfőnökök véleményére.
Az ALAPÍTVÁNY támogatását elnyerő gyerekek testvérei is automatikusan a támogatottak köréhez tartoznak.
Támogatási módszerünk
MEGKÖZELÍTÉSÜNK lényegeh, ogy esélyteremtő programok, tárgyi eszközök és szolgáltatások finanszírozásával (lásd: Támogatási programjaink) csökkentsük azoknak a hátráltató tényezőknek a szerepét, amelyek a sikeres tanulási és beilleszkedési folyamatot gátolják, nehezítik.
Módszerünk mögött az a törekvés áll, hogy a gyerekeket eredeti környezetükben segítsük, őket onnan még rövid időre sem „kiemelve”. Azt szeretnénk elérni, hogy a saját közösségükben boldoguljanak, a szegénység ne válassza el őket társaiktól.
Ennek nem ellentmondó fontos célunk a gyerekek alapítványi közösségének kialakítása is, amelyre saját szervezésű programjaink adnak alkalmat.
Támogatási tevékenységünket mentoraink közreműködésével valósítjuk meg. A mentor a családdal és az iskolával szorosan együttműködve, a problémákat közösen feltárva keresi a megoldásokat az egyes tanulók egyedi, speciális támogatási igényeire.
Arról, hogy egy gyerek milyen konkrét támogatásban részesül, a mentor a szülőkkel közösen dönt, kikérve az osztályfőnökök véleményét, és konzultálva az Alapítvány Kuratóriumával.
Alapvető célunk a szülők szerepének erősítése. Ennek érdekében rendszeres, közvetlen kapcsolatban állunk a családokkal, bevonjuk őket közös programjainkba.
Élő kapcsolatot tartunk fenn a segítő szervezetekkel és az állami felügyeleti intézményekkel.
A gyerekek közvetlen támogatása lehetőség szerint első vagy második osztályos kortól (de legalábbis alsó tagozattól) kezdődik, és a középiskola befejezéséig tart. Így Alapítványunk minimum 10 évig kíséri figyelemmel az egyes gyerekek életútját, fejlődését.