
Komaság Margit - az első budapesti csoport mentora
Tanítói pályafutásom során többségében hátrányos helyzetű gyerekekkel dolgoztam, közülük sokan mélyszegénységben élnek. Láttam, mennyi küzdelemmel, leleménnyel igyekeznek a szülők megteremteni számukra legalább az elemi feltételeket a boldoguláshoz. Sajnos az ilyen gyerekek többsége mégis leszakad társaitól, mert nemcsak közoktatásunk amúgy is szegregáló jellege sújtja őket, hanem az iskolán kívüli fejlődés kapui is zárva maradnak a számukra. Ez olyan társadalmi probléma, melynek következményeit ma még talán nem is látjuk igazán.
Az Alapítvány mentoraként lehetőséget kaptam valódi segítséget nyújtani a támogatott gyerekek integrációjához. Ez az új és izgalmas feladat rávilágít arra, mennyire fontos a családokkal való együttműködés a gyerekek fejlődése, jövője érdekében. Nagy örömmel veszek részt ebben a fontos munkában.
Horváth Csilla – a győri csoport Mentora
Gyógypedagógiai tanárként Győrben élek és dolgozom, jelenleg egy halmozottan sérült csoportot vezetek. Alapítványi munkámat 2008 óta látom el a győri csoport mentoraként. Feladatom, hogy a 14 rám bízott támogatott gyermek sorsát nyomon kövessem, a családokkal szoros kapcsolatot tartva segítsem megalapozni jövőjüket.
Az alapítványi munkát több okból is nagyon szeretem! Habitusomnak abszolút megfelel, hogy a feladatok között sok az aktivitást, szervezést kívánó tennivaló, melyek során számos érdekes, értékes embert is megismerhetek.
De ami a legfontosabb: nagyszerű érzés olyan támogatást közvetíteni a mai világban, amelyre nagy igény van, és minden család örömmel fogad el.
A szülő gyermekének fejlődését, képességeinek kibontakoztatását tartja legfontosabb feladatának, és az Alapítvány ebben tud segítséget nyújtani hosszú távon. Remélem, munkámmal sokáig szolgálhatom ezt a nemes célt!


Görög Kátya – a második budapesti csoport Mentora
1987 óta foglalkozom neveléssel, oktatással. 1998-ban megismerkedtem a Lépésről lépésre Gyermekközpontú programmal, melybe rögtön beleszerettem. Hisz találtam egy olyan oktatási formát, ami minden gyermek számára – függetlenül a képességétől, szociális körülményeitől – biztonságos, elfogadó légkört nyújt. Olyan környezetet tudtunk kialakítani, ahol örömmel, tevékenykedve lehet tanulni, játszani, megélni a mindennapokat.
Évek óta híve vagyok az integrált, inkluzív nevelésnek. Munkám során foglalkoztam különböző tanulási-, beilleszkedési problémákkal küzdő, valamint autista és mozgássérült gyerekekkel is.
Remélem, az alapítvány Mentoraként segíteni tudok családoknak, gyerekeknek eligazodni a világban, beilleszkedni szűkebb-tágabb környezetükbe. Szeretném munkámmal segíteni az alapítvány céljainak megvalósulását.